Effectieve marketing met hypergepersonaliseerde mailings
Met Caremail stuur je hypergepersonaliseerde, AVG-proof mailings met hoge conversieratio. Koppel met jouw DMS, optimaliseer klantcontact en verhoog je omzet!
RDC is jouw partner in de automotivebranche en biedt een breed scala aan geavanceerde data-oplossingen en applicaties, speciaal ontwikkeld voor fabrikanten en importeurs. Wij leveren de marktinzichten, optimaliseren processen en geven de tools die je nodig hebt om strategische keuzes te maken en je dealernetwerk effectief te ondersteunen.
In een competitieve markt is diepgaand inzicht in de prestaties van je merk en het gedrag van je klanten onmisbaar. We begrijpen jouw behoefte aan zowel een helikopterview over de markt als gedetailleerde data over je voertuigportfolio. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe registraties van elk voertuigsoort met kenteken en mutaties in jouw wagenpark. Met onze data signaleer je trends op tijd en volg je de prestaties van je dealernetwerk tot in detail.
Ontdek hier hoe onze diverse diensten jou helpen je bedrijfsvoering te optimaliseren, je klanten beter te bedienen en je resultaten te verbeteren.
Met Caremail stuur je hypergepersonaliseerde, AVG-proof mailings met hoge conversieratio. Koppel met jouw DMS, optimaliseer klantcontact en verhoog je omzet!
Auto’s in je showroom moeten voorzien zijn van een energielabel. De wettelijk verplichte energielabels en showroomposters vraag je op en print je via RDC.
NCO automatiseert het bestelproces voor leaseauto’s. Foutloze communicatie, realtime inzicht en snellere facturatie dankzij naadloze integratie met je backoffice.
Ontvang gedetailleerde en actuele statistische gegevens over de Nederlandse automarkt. Analyseer trends, verbeter marketingacties en ontdek regionale kansen.
Met Automotive Dashboard heb je met één druk op de knop inzicht in marktinformatie en statistieken van voertuigen met een kenteken.
Houd je automotive klantenbestand up-to-date met INDI. Voor accurate data, betere marketingresultaten en efficiënte samenwerking binnen jouw merkorganisatie.
Met het mutatieabonnement van RDC ben je altijd verzekerd van een actueel klanten- en voertuigenbestand voor succesvolle marketing en aftersales campagnes.
Met de Versnelde Kenteken Regeling (VKR CvO) kun je als importeur snel meerdere kentekens tegelijk aanvragen voor alle gekentekende voertuigsoorten.
Met de dienst Online Registratie Bedrijfsvoorraad (ORB) van RDC plaats je voertuigen eenvoudig in je bedrijfsvoorraad en kun je direct een vrijwaringsbewijs voor de verkoper printen.
Autogroep Twente lanceerde een opvallend succesvolle campagne via Caremail, het grootste e-mailmarketingplatform voor autobedrijven dat zij al bijna 10 jaar gebruiken. De actie bood klanten een realistische weergave van hun huidige en mogelijke nieuwe auto, inclusief een persoonlijk inruilvoorstel. Van Grootel benadrukt dat extreme personalisatie de kracht is van deze taxatiecampagne. Als kers op de taart wonnen zij, samen met RDC, de DDMA EMAS Award voor Most Outstanding E-mail Campaign van 2024.
open ratio
click-to-open ratio
verkochte Tucsons
Met de marktinformatie van RDC krijg jij een compleet en actueel beeld van de Nederlandse automotive markt. Verkoopcijfers van nieuwe en gebruikte voertuigen, APK-data en import- en exportstromen zijn tot in detail te analyseren. Deze inzichten helpen je om marktaandelen te bepalen, concurrentieposities te evalueren en goed onderbouwde strategische keuzes te maken voor de positionering van jouw merk en modellen.
RDC biedt oplossingen waarmee jij de kwaliteit van klant- en voertuigdata binnen je gehele dealernetwerk kunt waarborgen. Zo werk je altijd met actuele en correcte gegevens – essentieel voor gerichte marketingacties en effectieve aftersalescampagnes. Daarnaast ondersteunt RDC een efficiënt en gestandaardiseerd proces voor het afhandelen van tenaamstellingen bij levering aan leasemaatschappijen en wagenparkbeheerders.
RDC maakt het mogelijk om via je dealernetwerk gepersonaliseerde en relevante klantcommunicatie te versturen in de huisstijl van jouw merk. Dankzij de koppeling met DMS-systemen en verrijking met betrouwbare data, bereik je klanten op het juiste moment met de juiste boodschap – bijvoorbeeld over nieuwe modellen, serviceaanbiedingen of merkgerelateerde events. Dit versterkt de klantbinding en vergroot de merkloyaliteit.
Advies voor jouw bedrijf?