Verkoopadviseur casuals in showroom met klant

Vind de oplossing die jij nodig hebt

Met data en applicaties ondersteunen wij bedrijven in de mobiliteit bij de dagelijkse werkzaamheden én projecten. Bekijk wat we voor jou kunnen betekenen.

 

Ontdek wat wij voor jouw bedrijf
kunnen betekenen

Of je nu actief bent in verzekeringen, autohandel, garages of een andere sector, wij bieden oplossingen die aansluiten bij jouw specifieke behoeften. Kies een doelgroep en ontdek hoe onze diensten jouw processen kunnen verbeteren.

Importeursgebouw

Fabrikanten en importeurs

Opkomende concurrentie vanuit landen als China vormen voor vele merken een uitdaging, met name op de EV’s wat een steeds belangrijker segment wordt. Inzichten in hoe jouw merk het doet ten opzichte van de concurrentie is dan ook van strategisch belang. Ook de herstructurering van dealernetwerken vraagt om data zoals verkoopaantallen per geografisch gebied. Tot slot koester je je klanten en is het noodzakelijk om deze data actueel te houden.

Showroom dealerbedrijf

Dealers

Door de grote consolidatieslag afgelopen jaren zijn het merendeel van de grote dealerholdings nog groter geworden en nemen het grootste deel van de nieuwverkopen voor hun rekening. De samenvoeging van klantenbestanden is een uitdaging evenals het actueel houden van deze data. Verdere digitalisering is het speerpunt, zoals digitaal in contact staan met de klant. Voor de overgebleven “kleinere dealers” speelt aftersales en occasionverkoop een steeds grotere rol om te overleven, waarbij zij niet achter kunnen blijven met verdere digitalisering. 

Universeel autobedrijf

Onafhankelijke autobedrijven

De concurrentie aangaan met de grote dealerholdings wordt steeds lastiger voor het onafhankelijk autobedrijf. Aftersales en klantenbinding zijn belangrijk, maar wordt bemoeilijkt door de grote marketingbudgetten van de grote holdings. Ook de opkomst en onderhoud van EV’s vraagt om nieuwe apparatuur, training en kennis om onderhoud uit te kunnen voeren wat ook om flinke investeringen vraagt. Onafhankelijke autobedrijven zullen verder moeten digitaliseren om de concurrentiestrijd aan te gaan en in contact te blijven met hun klanten. 

24.249.493

gegevens dagelijks gecontroleerd

Dagelijks controleren we met INDI 24.249.493 klant- en voertuiggegevens. Hiermee hebben onze klanten hun klantenbestand beter op orde.

Verzekeraars

Verzekeraars & financieringsmaatschappijen

Vergelijken van verzekeringen en financieringen van voertuigen gebeurt veelal online. Als actief bedrijf hierin wil je de consument zo goed mogelijk faciliteren. Gebruiksgemak staat voorop, waarbij de consument in zo min mogelijke stappen zijn premie of aflossingsbedrag kan berekenen en afsluiten. Bij elke extra stap is de kans dat de consument afhaakt groot, wat zorgdraagt voor een lagere conversie. Met behulp van voertuigdata op basis van kenteken is het mogelijk het aantal stappen flink te verminderen. Ben je als financier actief in voorraadfinanciering? Dan is geautomatiseerde voorraadinzicht (inclusief waarde) van wezenlijk belang voor de financiering. 

Leasmaatschappij

Leasemaatschappijen

Van de nieuw verkochte voertuigen in 2024 namen de lease- en rentalmaatschappijen bijna 60% voor hun rekening. Het administratieve proces voor een Leasemaatschappij met betrekking tot de bestelling van het voertuig, actueel houden van levertijden en andere mutaties tijdens de bestelling tot aan de aflevering en registratie vergt veel communicatie met het dealerbedrijf. Los van het feit dat het zeer arbeidsintensief is, sluipt in deze communicatie al gauw fouten mede door meerdere communicatiekanalen. Een digitaal bestelplatform waarin zowel de Leasemaatschappij als dealer actief is, zorgt voor efficiency en effectiviteit en behoort miscommunicatie tot het verleden tijd. 

Klant thuis op zoek naar een nieuwe auto

Online portalen

Oriëntatie op een occasion of nieuwe auto vindt vrijwel altijd online plaats. Hierop spelen de grote autoportalen op in. De consument wil transparantie en zo veel mogelijk over de potentiële aanschaf weten. Het autoportaal is vaak afhankelijk van de opgevoerde (juiste) data van het autobedrijf die het voertuig adverteert. Het gebeurt dat de invoerde data door het autobedrijf niet altijd juist of compleet is. Daarom wil je als autoportaal niet volledig afhankelijk zijn van de aangeleverde (en missende) voertuigdata. Koppelingen met databases met honderd procent juiste voertuigdata op basis van het kenteken is dan ook onmisbaar! Zeker met de opkomende vele EV occasions is het een verademing voor de consument om de juiste EV data bij het voertuig te vinden, die ook het autobedrijf vaak niet kent en dus niet opvoert. Met de juiste koppelingen kunnen voertuigen met veel data verrijkt worden. 

Businesspartners schudden hand

Partners

Klanten vragen steeds vaker om geïntegreerde toepassingen die hun bedrijfsprocessen ondersteunen. RDC wil graag met andere softwareleveranciers samenwerken om dit mogelijk te maken. Met ons businesspartnerprogramma zorgen we er samen voor dat onze klanten slimmer kunnen werken en effectiever kunnen ondernemen. 

Servicedesk medewerker op kantoor

Vragen?

We denken graag met je mee!