Wijzig je wachtwoord
Mobi-ID is vernieuwd, log jij voor de 1e keer in? Wijzig dan je wachtwoord.
Onderstaande informatie al gelezen? Log dan direct in: https://mijn.rdc.nl
Wijzig je wachtwoord
Je gaat zo inloggen in het vernieuwde Mobi-ID inlogscherm en op de nieuwe Mijn RDC omgeving. Mobi-ID heeft een nieuwe, frisse uitstraling en is nu nóg veiliger en gebruiksvriendelijker. Ditzelfde geldt voor de Mijn RDC omgeving. Deze hebben we nog intuïtiever en gebruiksvriendelijker gemaakt. Alles werkt zoals je gewend bent, maar met een paar handige verbeteringen. De functies zitten misschien op een andere plek, maar de werking blijft hetzelfde.
Eerste keer inloggen
Jouw gebruikersnaam blijft hetzelfde, maar je wachtwoord moet je wijzigen als je voor het eerst in deze nieuwe omgeving inlogt. Ga naar de inlogpagina en klik op ''inloggegevens vergeten''. Kies hier ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’ en volg de stappen om je wachtwoord te wijzigen.
Het vernieuwde Mijn RDC
Handleidingen & veelgestelde vragen
-
Mobi-ID is een centrale beheeromgeving voor het beheren van digitale toegangsrechten binnen de Automotive sector. Met Mobi-ID kun je op een veilige manier inloggen en gebruik maken van de verschillende diensten van RDC en Bovemij Group. Daarnaast biedt Mobi-ID een efficiënte en veilige manier om gebruikersaccounts te beheren en de juiste diensten toe te wijzen, aan medewerkers binnen jouw organisatie.
-
Ga naar de inlogpagina en klik op ''inloggegevens vergeten''. Kies hier welke situatie van toepassing is en volg de stappen om je gegevens op te vragen of te herstellen. Je kunt je gebruikersnaam ook opvragen bij de Mobi-ID beheerder van jouw organisatie.
-
Als je drie keer een verkeerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd, wordt je account tijdelijk geblokkeerd voor 10 minuten. Na deze wachttijd kun je opnieuw proberen in te loggen. Voer je daarna opnieuw een foutieve combinatie in, dan volgt er weer een blokkade. Om dit te herstellen, ga je naar de inlogpagina en klik je op ‘Inloggegevens vergeten’.
-
Eenmaal ingelogd, kies dan op jouw startpagina voor ‘Bekijk organisaties’ om te zien wie de Mobi-ID beheerder is.
-
Als organisatie werk je met een Mobi-ID Business account. Met dit account kun je medewerkers uitnodigen om een Mobi-ID aan te maken en te koppelen aan je organisatie en weer loskoppelen wanneer ze uit dienst gaan. Vanuit dit account beheer je de diensten van je organisatie en de rechten van je medewerkers.
-
De Mobi-ID beheerder van jouw organisatie kan je uitnodigen. Je ontvangt dan een e-mail van no-reply@mobi-id.nl. Klik op de link in de e-mail en volg de stappen om je account te activeren. Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer zijn nodig vanwege een extra verificatie. Is er geen beheerder beschikbaar voor jouw organisatie? Neem dan contact op met de support afdeling via servicedesk@mobi-id.nl.
-
Een koppelverzoek kun je aanvragen bij de Mobi-ID beheerder van jouw organisatie. Eenmaal gekoppeld aan jouw organisatie, dan kan je gebruik maken van de diensten die aan jouw Mobi-ID zijn toegewezen.
-
De eerste geregistreerde gebruiker binnen een organisatie wordt automatisch de beheerder. Het is noodzakelijk om e-mailadres en mobiele telefoonnummer door te geven bij de aanvraag. Wil jij ook beheerder worden? Neem contact op met de support afdeling via servicedesk@mobi-id.com.
-
Controleer of de e-mail van no-reply@mobi-id.nl in je spam folder of ongewenste mail terecht is gekomen. Kun je de uitnodiging nog steeds niet vinden? Vraag je Mobi-ID beheerder om te controleren of het juiste e-mailadres is gebruikt of neem contact op met de support afdeling via servicedesk@mobi-id.nl.
-
Je gebruikersnaam moet uniek zijn. Probeer een andere combinatie als je naam al in gebruik is. We raden aan om geen organisatienamen te gebruiken, want je Mobi-ID blijft persoonlijk, ook als je van werkgever verandert.
-
Gebruik een e-mailadres dat van jou persoonlijk is en dat je altijd kunt blijven gebruiken, ook als je van werkgever wisselt. Vermijd algemene organisatieadressen zoals info@organisatie.nl.
-
Wanneer je aan meerdere bedrijven bent gekoppeld, kun je bij het inloggen kiezen voor welke organisatie je wilt inloggen.
-
Jouw Mobi-ID blijft van jou, ook als je van baan verandert. Zorg er daarom voor dat je privé e-mailadres is gekoppeld aan je account en vraag je oude werkgever om je te ontkoppelen van hun organisatie wanneer je uit dienst gaat.
-
Heb je niet de juiste rechten in Mobi-ID? Neem dan contact op met de Mobi-ID beheerder van jouw organisatie en laat diegene de juiste rechten aan jouw Mobi-ID account toewijzen. Heeft je organisatie niet de juiste diensten beschikbaar? Neem dan contact op met servicedesk@mobi-id.nl om de mogelijkheden na te gaan.
-
Log in met jouw Mobi-ID en ga naar je profiel, wijzig de gegevens en sla ze op.
-
Mobi-ID is een merk van RDC. Wij hanteren de privacy- en cookieverklaring van RDC. De privacy- en cookieverklaring van RDC vind je onderaan op de webpagina www.rdc.nl.
-
Mobi-ID is een centrale beheeromgeving voor het beheren van digitale toegangsrechten binnen de Automotive sector. Met Mobi-ID kun je op een veilige manier inloggen en gebruik maken van de verschillende diensten van RDC en Bovemij Group. Daarnaast biedt Mobi-ID een efficiënte en veilige manier om gebruikersaccounts te beheren en de juiste diensten toe te wijzen, aan medewerkers binnen jouw organisatie.
-
Ga naar de inlogpagina en klik op ''inloggegevens vergeten''. Kies hier welke situatie van toepassing is en volg de stappen om je gegevens op te vragen of te herstellen. Je kunt je gebruikersnaam ook opvragen bij de Mobi-ID beheerder van jouw organisatie.
-
Als je drie keer een verkeerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd, wordt je account tijdelijk geblokkeerd voor 10 minuten. Na deze wachttijd kun je opnieuw proberen in te loggen. Voer je daarna opnieuw een foutieve combinatie in, dan volgt er weer een blokkade. Om dit te herstellen, ga je naar de inlogpagina en klik je op ‘Inloggegevens vergeten’.
-
Eenmaal ingelogd, kies dan op jouw startpagina voor ‘Bekijk organisaties’ om te zien wie de Mobi-ID beheerder is.
-
Als organisatie werk je met een Mobi-ID Business account. Met dit account kun je medewerkers uitnodigen om een Mobi-ID aan te maken en te koppelen aan je organisatie en weer loskoppelen wanneer ze uit dienst gaan. Vanuit dit account beheer je de diensten van je organisatie en de rechten van je medewerkers.
-
De Mobi-ID beheerder van jouw organisatie kan je uitnodigen. Je ontvangt dan een e-mail van no-reply@mobi-id.nl. Klik op de link in de e-mail en volg de stappen om je account te activeren. Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer zijn nodig vanwege een extra verificatie. Is er geen beheerder beschikbaar voor jouw organisatie? Neem dan contact op met de support afdeling via servicedesk@mobi-id.nl.
-
Een koppelverzoek kun je aanvragen bij de Mobi-ID beheerder van jouw organisatie. Eenmaal gekoppeld aan jouw organisatie, dan kan je gebruik maken van de diensten die aan jouw Mobi-ID zijn toegewezen.
-
De eerste geregistreerde gebruiker binnen een organisatie wordt automatisch de beheerder. Het is noodzakelijk om e-mailadres en mobiele telefoonnummer door te geven bij de aanvraag. Wil jij ook beheerder worden? Neem contact op met de support afdeling via servicedesk@mobi-id.com.
-
Controleer of de e-mail van no-reply@mobi-id.nl in je spam folder of ongewenste mail terecht is gekomen. Kun je de uitnodiging nog steeds niet vinden? Vraag je Mobi-ID beheerder om te controleren of het juiste e-mailadres is gebruikt of neem contact op met de support afdeling via servicedesk@mobi-id.nl.
-
Je gebruikersnaam moet uniek zijn. Probeer een andere combinatie als je naam al in gebruik is. We raden aan om geen organisatienamen te gebruiken, want je Mobi-ID blijft persoonlijk, ook als je van werkgever verandert.
-
Gebruik een e-mailadres dat van jou persoonlijk is en dat je altijd kunt blijven gebruiken, ook als je van werkgever wisselt. Vermijd algemene organisatieadressen zoals info@organisatie.nl.
-
Wanneer je aan meerdere bedrijven bent gekoppeld, kun je bij het inloggen kiezen voor welke organisatie je wilt inloggen.
-
Jouw Mobi-ID blijft van jou, ook als je van baan verandert. Zorg er daarom voor dat je privé e-mailadres is gekoppeld aan je account en vraag je oude werkgever om je te ontkoppelen van hun organisatie wanneer je uit dienst gaat.
-
Heb je niet de juiste rechten in Mobi-ID? Neem dan contact op met de Mobi-ID beheerder van jouw organisatie en laat diegene de juiste rechten aan jouw Mobi-ID account toewijzen. Heeft je organisatie niet de juiste diensten beschikbaar? Neem dan contact op met servicedesk@mobi-id.nl om de mogelijkheden na te gaan.
-
Log in met jouw Mobi-ID en ga naar je profiel, wijzig de gegevens en sla ze op.
-
Mobi-ID is een merk van RDC. Wij hanteren de privacy- en cookieverklaring van RDC. De privacy- en cookieverklaring van RDC vind je onderaan op de webpagina www.rdc.nl.
Verdere hulp nodig?
Ons team staat voor je klaar om je te helpen. Binnen kantoortijden ben je het snelst geholpen als je even belt. Buiten kantoortijden kun je het contactformulier invullen.