Het juiste bericht op het juiste moment naar de juiste persoon
Caremail zorgt ervoor dat je gedurende de hele klantreis op het juiste moment het juiste bericht verstuurt, van lead tot herhalingsaankoop. Dankzij de koppeling met jouw systemen, zoals dealermanagement-, garage- en plansystemen, leadmanagementtools en reviewtools, beschik je altijd over actuele klant- en voertuiggegevens. Dit maakt het mogelijk om relevante triggers te gebruiken voor het versturen van gerichte, persoonlijke berichten.
Met Caremail verstuur je geautomatiseerde berichten via e-mail, direct mail, sms of WhatsApp, of genereer je bellijsten op het juiste moment. Gebruik kant-en-klare templates in jouw huisstijl voor belangrijke momenten in de lead-, sales-, honeymoon-, aftersales- en herhaalaankoopfase en pas ze volledig aan naar jouw wensen, eventueel met de ondersteuning van onze marketing automation specialisten. Zo benader je (potentiële) klanten proactief voor verkoop, service en onderhoud, met een bewezen hoge conversieratio.
Hyperpersonalisatie
Alle innovatieve personalisatie technieken staan tot jouw beschikking.
100+ contactmomenten
De meest uitgebreide en geavanceerde klantreis, volledig geautomatiseerd.
Actuele klantdata
Je klantenbestand blijft automatisch actueel met betrouwbare databronnen.
Caremail opties voor jou uitgelicht
SalesBooster
Stel je voor: je klant opent een e-mail en ziet links zijn eigen auto, met het juiste type, kleur en kenteken, en rechts de auto die jij aanbiedt. Ook wordt de bijbetaling bij inruil getoond. Klikt de klant door, dan komt hij op een gepersonaliseerde landingspagina met een prefilled formulier, zodat het voor hem gemakkelijk is contact op te nemen. Klik hieronder om meer te weten over deze prijswinnende aanpak.

OccasionBooster
Met de OccasionBooster koppel je eenvoudig je voorraadauto’s aan bestaande klanten en gemiste leads die mogelijk toe zijn aan een nieuwe auto. Via je voorraadbeheersysteem stuur je automatisch een selectie of je volledige voorraad naar Caremail, dat op basis van slimme data matches maakt en klanten persoonlijk benadert met een aanbeveling of een concreet inruilvoorstel. De resulterende leads komen automatisch terecht bij de juiste verkoopadviseur, zodat je geen kans meer mist.

100+ automatische contactmomenten
Met Caremail beschik je over meer dan 100 automatische contactmomenten binnen de meest geavanceerde klantreis die in de markt beschikbaar is. Van lead tot herhaalaankoop stuur je altijd het juiste bericht op het juiste moment, volledig geautomatiseerd en zonder extra werk. Wil je samen sparren over jouw ideale klantreis?

Gepersonaliseerde voertuigafbeeldingen
Met gepersonaliseerde voertuigafbeeldingen wordt de auto van de klant automatisch getoond in de berichten die zij ontvangen, zoals na aankoop of bij onderhoudsherinneringen. Ze zien direct hun eigen auto bij het openen van de e-mail: het juiste merk, model, kleur en zelfs het kenteken. Wanneer de klant jouw e-mail opent, moet je direct zijn aandacht grijpen en de kracht van herkenning is de perfecte manier om dat te doen. Klaar om hiermee te beginnen? Neem contact met ons op om deze functie voor jouw bedrijf aan te vragen.

Automatische WhatsApp-berichten
WhatsApp is voor autobedrijven een krachtige aanvulling voor effectief klantcontact. Het helpt je werkplaats- en salesprocessen te optimaliseren. Met de integratie van Caremail met Saysimple kun je onder andere automatische WhatsApp-berichten sturen voor onderhouds- en APK-uitnodigingen, werkplaatsbevestigingen, herinneringen en statusupdates. Benieuwd wat deze WhatsApp-integratie voor jou kan betekenen? Vraag een adviesgesprek aan.

Dynamische timing voor uitnodigingen
Heb je momenteel te kampen met een overvolle werkplaats én maak je gebruik van het Plan-IT werkplaats systeem? Laat Caremail je helpen. We hebben de timing van de onderhoudsuitnodigingen dynamisch gemaakt op basis van de actuele werkplaatscapaciteit. Is het druk? Dan versturen we de uitnodigingen automatisch eerder. Is het rustig? Dan worden ze later verstuurd.

Caremail creëert extra waarde in de gehele klantreis
Lead & Salesfase
Warm leads automatisch op voor sales en stuur berichten tijdens het lead- en salesproces.
Honeymoonfase
Houd klanten betrokken en stimuleer upsell in de periode tussen aankoop en aflevering.
Aftersalesfase
Versterk de klantrelatie onder andere met gerichte service- en onderhoudscommunicatie
Renewalfase
Benader klanten met slimme campagnes op het juiste moment voor een nieuwe aankoop.
Hoe Caremail onze klanten vooruit helpt
Hoe Autogroep Twente meer dan 20 Tucsons verkocht met één e-mailcampagne
Autogroep Twente lanceerde een opvallend succesvolle campagne via Caremail, het grootste e-mailmarketingplatform voor autobedrijven dat zij al bijna 10 jaar gebruiken. De actie bood klanten een realistische weergave van hun huidige en mogelijke nieuwe auto, inclusief een persoonlijk inruilvoorstel. Van Grootel benadrukt dat extreme personalisatie de kracht is van deze taxatiecampagne. Als kers op de taart wonnen zij, samen met RDC, de DDMA EMAS Award voor Most Outstanding E-mail Campaign van 2024.
44%
Open ratio
50%
Click-to-open ratio
20+
verkochte Tucsons

De meest gepersonaliseerde e-mailcampagne in de automotive branche
Deze e-mailcampagne over zomerbanden toont hoe creatie en technologie samenkomen in moderne marketing. Bij het openen van de mail ziet de klant zijn eigen auto, actueel en verwacht weer op zijn locatie, én persoonlijke informatie zoals APK- of onderhoudsherinneringen. Zelfs de uitjes in de call-to-action zijn lokaal afgestemd. Een krachtig voorbeeld van slimme, relevante personalisatie.
48%
Opn ratio
52%
Click-to-opn ratio
19%
Afspraken

Overvolle Werkplaatsen? Laat Caremail je helpen

Waarom kiezen voor marketing automation via Caremail?

Caremail gaat uiterst zorgvuldig om met de persoonsgegevens die jij van jouw klanten bijhoudt. Je klanten kunnen in een mijn-omgeving zelf aangeven of en welke mailberichten ze van je willen ontvangen. Meld iemand zich af? Dan houdt Caremail in de gaten dat die klanten geen mailings meer ontvangen. Maar let op! Voor het rechtmatig gebruik van de klantgegevens ben je als gebruiker van Caremail verantwoordelijk krachtens de AVG.
Onze prijswinnende marketing automation specialisten staan voor je klaar om je te adviseren en te helpen bij het opstellen en inrichten van succesvolle campagnes.
Voor veelvoorkomende evenementen staan standaard sjablonen voor je klaar om te versturen aan jouw klanten. Denk aan de apk-herinnering, bandenwissels, servicebeurten en inruilwaarde.

Voor wie?
Caremail helpt merkdealers, autobedrijven, importeurs en aftersalesformules met gerichte klantcommunicatie, marketingautomatisering en het verhogen van klantloyaliteit.
Merkdealers
Caremail ondersteunt je dealerbedrijf met persoonlijke klantcommunicatie op precies het juiste moment – van sales tot aftersales. Je verhoogt conversie en omzet, houdt je adressenbestand up-to-date en AVG-proof, en automatiseert je marketing zonder een grote afdeling nodig te hebben. Ook vergroot je het verkeer naar je website.
Onafhankelijke autobedrijven
Als onafhankelijk autobedrijf gebruik je Caremail om klanten gericht en automatisch uit te nodigen voor onderhoud, APK of bandenwissel. Je stimuleert herhaalaankopen door je occasionaanbod slim bij bestaande klanten onder de aandacht te brengen.
Importeurs
Als importeur gebruik je Caremail om regie te houden over klantcommunicatie binnen je dealernetwerk. Je beheert automatische berichten, zet campagnes centraal klaar en koppelt het systeem aan je databronnen, verrijkt met RDC-data. Zo ontzorg je je dealers en zorg je voor samenhang tussen merk- en dealeruitingen.
Aftersales formules
Als aftersalesformule bied je met Caremail een krachtige tool voor consistente communicatie. Je zet centrale campagnes klaar, automatiseert lokale berichten in de huisstijl van de formule en koppelt met garagesoftware en RDC-data. Zo versterk je je formule en verhoog je klantloyaliteit.
Vier redenen om voor onze oplossing te kiezen
-
Hyperpersonalisatie en AI
Voor een nóg hogere conversieratio op je mailcampagnes.
-
Geen privacy-issues
Jouw klanten bepalen zelf welke berichten zij wel of niet willen ontvangen.
-
Hulp van marketing automation specialisten
Voor het opstellen van succesvolle marketing-campagnes
-
Je klantenbestand automatisch geschoond
Zodat het juiste bericht altijd op het juiste moment bij de juiste klant komt.
Vaak samen gebruikt met:
Inkomende online leads voor het autobedrijf snel verwerken en opvolgen
Met Leadhub centraliseer en beheer je leads efficiënt. Koppel systemen, versnel opvolging en verhoog conversies met naadloze integraties en geoptimaliseerde workflows.
Occasions online adverteren en leads opvolgen
OBS is dé advertentie- en voorraadtool voor occasions. Adverteer sneller, beheer leads centraal, en optimaliseer verkoop met naadloze integraties en analyses.
Automative klantenbestand schonen en verrijken met INDI.
Houd je automotive klantenbestand up-to-date met INDI. Voor accurate data, betere marketingresultaten en efficiënte samenwerking binnen jouw merkorganisatie.
Jouw weg naar het starten met onze oplossing
Neem contact op
Bespreek jouw wensen met ons team en vul het aanvraagformulier in.
Inventarisatie
We inventariseren jouw wensen en technische omgeving.
Inrichting
We richten de koppelingen en jouw eigen huisstijl in.
Start direct
Na een grondige introductie kun je aan de slag.

Download onze whitepaper
In onze whitepaper zetten we de beste voorbeelden voor elke fase van de klantreis op een rij, zodat je kennismaakt met alles wat Caremail te bieden heeft op het gebied van marketing automation en personalisatie.
Vraag een adviesgesprek aan
Vul het onderstaande formulier in, en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.