Ruim een halve eeuw innovatie
In 2017 bestond RDC 50 jaar. Een halve eeuw waarin we onszelf steeds opnieuw uitvonden. Een voorbeeld: toen in 1985 de APK werd ingevoerd in Nederland, moest dit aanvankelijk telefonisch worden afgemeld bij de RDW. Geen doen natuurlijk, maar RDC vond een oplossing. Op basis van het (destijds hypermoderne) Videotex-systeem maakten we afmelden via datacommunicatie mogelijk.
Hierna volgden nog vele kantelmomenten in de branche en evenzoveel oplossingen en systemen om alle ontwikkelingen en noviteiten in goede banen te leiden. Dat maakt ons niet zomaar een schakel in de dynamische mobiliteitssector, maar een echte aanjager van innovatie en optimalisatie in de branche.
RDC en compliance: samen sterk in vertrouwen en zekerheid
Met bijna zestig jaar ervaring weten wij wat er nodig is om te voldoen aan alle eisen die aan ons gesteld worden. Elk jaar opnieuw tonen onafhankelijke accountants aan dat onze processen en systemen aansluiten bij de eisen van de RDW – een zekerheid waarop mobiliteitsbedrijven, erkenninghouders en aan de mobiliteitssector gerelateerde financiële instellingen kunnen bouwen.
Privacy en gegevensbescherming nemen we bij RDC uiterst serieus. Dankzij ons zorgvuldig ingerichte privacy managementproces zijn wij, én de diensten die wij voor onze klanten uitvoeren, volledig in lijn met de AVG en de Telecommunicatiewet. Sinds 2012 mogen wij bovendien het Privacy Waarborg keurmerk dragen, hét bewijs dat wij zorgvuldig en transparant omgaan met persoonsgegevens – zowel voor onszelf als namens onze klanten.
Ook op het gebied van digitale weerbaarheid zijn we volop in beweging. Met de komst van de Digital Operational Resilience Act (DORA) versterken wij onze aanpak rondom IT-risico’s en cyberdreigingen. Als onderdeel van Bovemij werken wij actief aan toekomstbestendige IT-veiligheid, zodat onze klanten in de financiële sector en daarbuiten kunnen vertrouwen op stabiele en veilige dienstverlening.
Compliance zit in het DNA van RDC. Door altijd te blijven voldoen aan actuele wet- en regelgeving, ondersteunen wij niet alleen onze eigen betrouwbaarheid, maar helpen wij ook onze klanten compliant te zijn en te blijven. Zo dragen we samen bij aan een sterke, veilige en toekomstbestendige basis voor mobiliteitsbedrijven en aanverwante financiële instellingen.
Hoe data onze klanten vooruit helpt
Hoe Autogroep Twente meer dan 20 Tucsons verkocht met één e-mailcampagne
Autogroep Twente lanceerde een opvallend succesvolle campagne via Caremail, het grootste e-mailmarketingplatform voor autobedrijven dat zij al bijna 10 jaar gebruiken. De actie bood klanten een realistische weergave van hun huidige en mogelijke nieuwe auto, inclusief een persoonlijk inruilvoorstel. Van Grootel benadrukt dat extreme personalisatie de kracht is van deze taxatiecampagne. Als kers op de taart wonnen zij, samen met RDC, de DDMA EMAS Award voor Most Outstanding E-mail Campaign van 2024.
44%
open ratio
50%
click-to-open ratio
20+
verkochte Tucsons


Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen?
Of je net een nieuw autobedrijf start of op zoek bent naar gedetailleerde informatie over jouw markt; wij helpen je op weg!